آخرین اخبار
کد مطلب: 80125
مسلح کردن کرانه باختري مقابله با طرح خلع سلاح مقاومت است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1820
به گزارش سلام لردگان به نقل از  جهانبين نيوز، ?? روز از حمله رژيم جعلي اسرائيل به نوار غزه و مقاومت مردم اين منطقه مي‎گذرد و در حالي که در برابر اين حرکت غيرانساني، ملل و دولتمردان کشورهاي جهان به ويژه برخي سران عربي در سکوت فرو رفته‌اند اما جمهوري اسلامي ايران و رهبري نظام به مانند گذشته حمايت خود از مردم مظلوم فلسطين را اعلام کرده است.

سخنان معظم له در جمع دانشجويان اما بعد جديدي از اين حمايت را به نمايش گذاشت. چه آنکه ايشان در ايران ديدار صراحتا تاکيد کردند «ما معتقديم کرانه باختري نيز بايد مانند غزه مسلح شود و کساني که علاقمند به سرنوشت فلسطين هستند در اين زمينه فعاليت کنند تا رنج و محنت مردم فلسطين، در پرتو دست قدرتمند آن‌ها، و ضعف دشمن صهيونيست، کاهش يابد.» رهبر معظم انقلاب حمايت سياسي از مردم غزه را وظيفه همه ملت‌هاي مسلمان و غيرمسلمان خواندند و فرمودند «تا زماني که به ياري پروردگار، اين رژيم سنگدل و آدمکش نابود شود، برخورد قدرتمندانه و مقاومت قاطعانه و مسلحانه، راه علاج اين رژيم ويرانگر است».

اعلان سياست تسليح کرانه باختري از سوي رهبر انقلاب، در رسانه‌هاي داخلي و غربي بازتاب فراواني داشت؛ تحليل‌گران و کارشناسان سياسي هر يک از دريچه نگاه خود به اين موضوع پرداخته و ابعاد آن را بررسي کردند. اما سوالي که ذهن کارشناسان را به خود مشغول داشته، آن است که چرا اين مواضع در شرايط فعلي اتخاذ و اعلان شده و چرا حضرت آيت‌‌الله خامنه‌اي(مدظله العالي) در شرايط کنوني فرمان مسلح کردن کرانه باختري را صادر کردند؟ براي پاسخگويي به اين سوالات گفت‌و‌گويي با محمدعلي مهرانفر کارشناس مسائل بين‌المللي ترتيب داده شده که در ادامه مي‎خوانيد:

جهانبين نيوز: حمله اسرائيل به غزه در اين مقطع زماني با چه انگيزه‌هايي انجام گرفت است؟
مهرانفر: براي پاسخگويي به اين سوال بايد به اتفاقات چهار سال اخير منطقه رجوع کرد. تحولاتي که در سوريه و سپس عراق رخ داد عامل بسيار مهمي در وقوع اين حمله بود.
حمله به سوريه يک طرح صهيونيستي- عربي براي مهار کردن نهضت مقاومت در منطقه بود و سپس نفوذ گروه‌هاي تروريستي داعش در عراق به بهانه تشکيل حکومت اسلامي عراق و شام دو شکست بزرگ و استراتژيک را براي اسرائيل رقم زد و به دنبال اين دو شکست، اسرائيل به عنوان آخرين حربه و اهرم، در حال امتحان کردن شانس خود با حمله به غزه است. از سوي ديگر بايد گفت که در مقطع سه ساله گذشته که منطقه دچار آشوب بود و کنترلي بر ورود سلاح و تجهيزات به منطقه وجود نداشت، شايد رژيم غاصب صهيونيستي از اين موضوع نگران بوده باشد که بخشي از سلاح‌ها به گروه‌هاي مبارز اسلامي رسيده باشد البته رژيم صهيونيستي يک سري اهداف اعلام شده از قبيل خلع سلاح حزب الله، يکپارچه کردن فلسطين و جلوگيري از پرتاب راکت دارد که تاکنون هيچگونه توفيقي در اين رابطه به دست نياورده است.

جهانبين نيوز: برآورد توان نظامي غزه را مي‌توانيد بيشتر توضيح بدهيد، مگر اسرائيل از توان نظامي غزه آگاه نيست؟
مهرانفر: زماني که سلاح‌هاي زيادي به منطقه وارد اين احتمال مي‌رفت که بخشي از اين سلاح‌ها به گروه‌هاي مبارز جهاد اسلامي در غزه رسيده باشد و وقتي توجه اسرائيل به سوريه و عراق معطوف شده بود، غزه و جهاد اسلامي با دست‌يابي به بخشي از اين سلاح‌ها توان نظامي خود را بالا برده باشد، برهمين اساس طرح حمله به غزه را عملياتي کرد تا برآورد کند توان نظامي غزه را و از سوي ديگر قصد دارد با اين حمله نظام تسليحاتي منطقه را به سه سال قبل برگرداند.

جهانبين نيوز: پس بي‌شک بر اساس گفته‌هاي شما حمله به غزه ادامه پروژه سوريه و عمليات عليه محور مقاومت است؟
مهرانفر: کاملا روشن است که نوک پيکان جبهه مقاومت، غزه و حماس است و پس از فتنه‎آفريني عليه سوريه و عراق که البته با شکست مواجه شد، به نظر مي‎رسد اين بار جريان عبري- عربي- غربي پروژه جديدي را عليه حماس آغاز کرده است. البته بايد گفت اين بار برخلاف ماجراجويي قبلي اسرائيل عليه حماس در سال 2013، شرايط منطقه‌اي تغيير کرده و مي‎توان گفت پس از وقفه کوتاهي که با برخي از برنامه‌هاي تبليغي رسانه‌اي توانست ارتباطات بسيار خوبي را با حماس و جهاد اسلامي برقرار کند، ظاهرا اين بار ديگر آن اعتماد قبلي وجود ندارد.

جهانبين نيوز: در همين رابطه سخنان اخير مقام معظم رهبري به ويژه سخنراني ايشان در عيد فطر را چگونه تشريح مي‎کنيد؟
مهرانفر: ايشان به سه موضوع مهم در سخنان خود اشاره کردند؛ اينکه محاکمه جنايتکاران توسط مسلمانان دنبال شود، از مقاومت و رشادت مردم غزه تقدير و از سوي رسانه‌ها نمايش داده شود و اينکه تمام کشورهاي اسلامي غزه و کرانه باختري را حمايت تسليحاتي کنند.

جهانبين نيوز: چرا بايد بحث تسليحاتي شدن کرانه باختري در اين مقطع زماني مطرح شود؟ چرا حضرت آيت‌‌الله خامنه‌اي در شرايط کنوني فرمان مسلح کردن کرانه باختري را صادر کردند؟
مهرانفر: مقام معظم رهبري اگر موضوع تسليحاتي شدن غزه و کرانه باختري را در اين مقطع زماني مطرح مي‌کنند به اين معنا است که در راهبرد دوگانه جريان مقاومت و کرانه باختري، راهبرد سازش کرانه باختري نتيجه‎بخش نبوده است و بايد منطقه مسلح شود تا بتوانند بهتر مقاومت کنند.
از سوي ديگر مطرح کردن اين فرمان به نوعي مقابله با طرح آمريکايي خلع سلاح مقاومت است که از سوي کشور مصر مطرح شده و تماما اهداف غرب و آمريکا را دنبال مي‎کند. سازش همواره از سوي نظام ما مطرود بوده و بين دوگانگي بين سازش و مقاومت، رهبر معظم انقلاب بار ديگر بر مقاومت و آن هم در قالب مقاومت مسلحانه تاکيد کردند و ايران نه تنها در رابطه با طرح خلع سلاح لبنان موضع گرفت امروز نيز معتقد است نه تنها غزه بلکه کرانه باختري نيز بايد مسلح شود.

جهانبين نيوز: پس تسليحاتي کردن کرانه باختري به معناي ورود مستقيم ايران به اين منطقه نيست؟
مهرانفر: خير، در اين مقطع زماني طرح چنين موضوعي به معناي ورود مستقيم ايران به منطقه نيست، البته بايد اين را گفت که ايران اين توان را دارد که هر زمان که ضرورت آن را احساس کند، وارد ‎شود.

جهانبين نيوز: اما آيا کرانه باختري نيز خود خواهان مسلح شدن است؟
مهرانفر: بله بي‎شک مطالباتي از سوي آن‌ها وجود داشته که مقام معظم رهبري نيز آن را به عنوان يک خواسته از جهان اسلام مطالبه مي کند. در واقع کمک هايي که در حال حاضر از جبهه مقاومت مي‌شود بايد در قالب حمايت‌هاي تسليحاتي باشد.

جهانبين نيوز: به عقيده شما سرانجام اين تقابل به کجا مي‎انجامد؟
مهرانفر: فلسطين تاکنون تلفات و خسارات زيادي متحمل شده اما با مقاومت خود توانسته نگاه صهيونيست‎ستيزي را در جهان به اوج خود برساند، توانمندي خود را بالا ببرد، اضطراب و استرس شديدي در دل مردم اسرائيل به وجود آورد و مانع تحقق امنيت و سرزمين موعودي را که اسرائيل به مردم خود وعده داده بود، بشود، اينها مي‎تواند نقش بسيار مهمي در تضعيف اسرائيل باشد.
در حال حاضر سامانه دفاعي اسرائيل بسيار متزلزل شده و از آنجا که يک رژيم جعلي به شمار مي‎رود جايگاهي در ميان ملت‌ها ندارد.
اين موضوع براي همگان روشن است که با هر ترفند يا سياستي نمي‎توان يک ملت را از ميان برداشت و تاکنون حتي يک وجب از خاک نوار غزه اشغال نشده و نه مقاومت شکسته شده و نه مشروعيت حماس از بين رفته است.
اين‌ها همه نشان مي دهد که بازنده اصلي اين تقابل رژيم صهيونيستي است.

...........................................
گفت‌و‌گو از خاطره حسين زاده
..........................................

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس